עקירה כירורגית

עקירה כירורגית היא אחת הפרוצדורות הכירורגיות הכי נפוצות אך מדובר בהליך שיבוצע רק כאשר אין שום ברירה אחרת, כאשר אין שום אפשרות להציל את השן הפגועה ועקירה רגילה איננה אפשרית. עקירה זו מתבצעת לרוב בסדציה (טשטוש) או הרדמה כללית והתהליך נחשב מסובך יותר מעקירה רגילה המתבצעת בעזרת צבת. במהלך העקירה הכירורגית הרופא נדרש להסיר עצם,להוסיף עצם, לקפל חלק מרקמת החניכיים במטרה לחשוף או לפצל את השן וכך להסיר את השן הכלואה לעיתים יש צורך בפיצול שורשים בגלל הרס משמעותי של כותרת השן,

או כריתת רקמה מודלקת הסובבת את השן הפגועה.

הוראות כלליות לאחר הטיפול:
1.אין לאכול או לשתות כשעתיים לאחר ביצוע הטיפול. לאחר מכן ניתן לשתות ולאכול אוכל רך וקר (כגון מאכלי חלב) למשך כיממה לאחר הטיפול. יש להימנע משתיה חמה 24 שעות לאחר הטיפול.
2.יש להקפיד על בליעת הרוק, רצוי להימנע מלירוק לעתים קרובות. יש להימנע משטיפות פה 24 שעות לאחר הטיפול.
3.אין לעשן לאחר הטיפול.
4.יש לקרר את האזור המטופל ב-12 השעות הראשונות שלאחר הטיפול בעזרת קרחון עטוף במגבת שיונח על הלחי מול אזור העקירה.
5.לאחר 24 שעות יש להתחיל בביצוע שטיפות פה (1/2 כפית מלח בכוס מים פושרים) 3-4 פעמים ביום במשך מספר ימים.
6.במידה ומופיע דימום ניתן לשים פד גזה או שקית תה יבשה באזור המטופל וללחוץ עליה במשך כשעה.
במידה וישנם כאבים ניתן להשתמש במשככי כאבים וזאת בהתייעצות עם הרופא המטפל.
טיפול אנטיביוטי- אך ורק בהתאם להוראות הרופא אשר יצייד אותך במרשם מתאים.

תופעות שייתכנו לאחר הטיפול:

1.כאבים באזור המטופל העשויים להמשך מספר ימים לאחר הטיפול ואשר עצמתם תופחת בהדרגה.
2.רוק דמי 24 עד 48 שעות לאחר הטיפול.
3.נפיחות חיצונית באזור המטופל. הנפיחות מגיעה לשיאה 2-3 ימים לאחר הטיפול ואז תופחת בהדרגה.
4.לעתים קיימת הגבלה בפתיחת הפה, החולפת בעזרת תרגילים לפתיחת הפה.

תופעות המצריכות פנייה למרפאה:

1.כל תופעה חריגה.

2.דימום שאינו פוסק למרות ביצוע הנחיה מס` 6.
3.נפיחות חריגה ו/או נפיחות שאינה מתחילה לרדת לאחר 3 ימים.
4.כאבים שעצמתם גוברת או אינם פוחתים לאחר כ-3 ימים.

חשוב לדעת!

יש להגיע להוצאת תפרים (במידה ובוצעו תפרים שאינם נמסים) שבוע ימים לאחר ביצוע הטיפול

רוצה לקבל פרטים אודות הטיפול?

להתאים תוכנית טיפול לתקציב שלכם?

השאיר/י פרטים ונחזור עליך בזמן הקרוב

Success! Message received.