הסרת אבנית

אבנית בשיניים היא רובד שנדבק בחוזקה לשיניים ונוצר מבקטריות ומשקעים של מלח, קלציום וזרחן. קיימים מספר גורמים אשר מגבירים את היווצרות האבנית, ראשית,

תוצאה של היגיינת פה גרועה,

אי הקפדה על צחצוח נכון פעמיים ביום ואי שימוש בחוט דנטלי להשלמת הפעולה.

כמו כן, קיימת השפעה רבה לרמת החומציות ברוק של כל מטופל, דבר המושפע מהמזון אותו הוא צורך וגורמים ביולוגיים אישיים.
כמו כן, קיימת השפעה ניכרת לשאריות מזון, פסולת תאים ומיליוני בקטריות המתאספים בהדרגה על פני השיניים תוך גרימת נזק פיזי ואסתטי.
האזורים הנוטים יותר לייצר אבנית נמצאים בחלק התחתון האחורי של השיניים התחתונות משום שהן הקרובות ביותר לבלוטות הרוק.האבנית בשיניים, יחד עם פיגמנטציה שנוצרת ברובד המיקרובים, משנים בצורה ניכרת את מראה השיניים ולא רק שיוצרים בעיה קוסמטית אלא גם מגבירים את הסיכון להופעת מחלות חניכיים. כאשר נוצרת כבר האבנית על השיניים, הדרך היחידה להסירה היא באמצעות מכשירים מיוחדים שמונעים מכאנית או ידנית על ידי רופא השיניים או שיננית.

תופעות שייתכנו לאחר הטיפול:

1. רגישות ו/או כאבים קלים בשיניים המטופלות או בחניכיים.
2.רגישות זמנית ו/או נקודתית לשינויי טמפרטורה קיצוניים (לקור ו/או לחום).
3.רוק מעט דמי ב- 24 השעות הראשונות לאחר הטיפול.
4.תיתכן ניידות קלה של השיניים המטופלות (יש לקבל הסבר במרפאה לגבי התופעה)

תופעות המצריכות פנייה למרפאה:

1.כאבים בעוצמה מתגברת.

הנחיות לאחר מריחת פלואוריד/דורפאט:

במידה ובמהלך הטיפול התבצעה מריחת פלואוריד/דורפאט, כשעה לאחר הטיפול אין לאכול או לשתות.

חשוב לדעת!

1 מומלץ לבצע טיפול הורדת אבנית על ידי שיננית לפחות אחת ל-6 חודשים, או במקרים מיוחדים בהתאם להנחיות הרופא או השיננית.
2.במקרים בהם הצטברות האבנית והרובד על השיניים היא גדולה הסרה מוחלטת תתבצע אצל שיננית במהלך מספר טיפולים.

רוצה לקבל פרטים אודות הטיפול?

להתאים תוכנית טיפול לתקציב שלכם?

השאיר/י פרטים ונחזור עליך בזמן הקרוב

Success! Message received.